Vianočné stolovanie: Stojan na servítky

10/20/2016 10:42:00 PM

Október sa už blíži ku koncu a každý kreatívny človek začína vymýšľať a tvoriť vianočné projekty. Chce potešiť svojich blízkych vlastným ručne vyrobeným darčekom, dekoráciou či prianím k Vianociam. A netreba zabúdať na seba. Ozdobiť si príbytok, jedálenský stôl, okná, okenné parapety a podobne. Ja mám dnes pre vás inšpiráciu, ako si ozdobiť obyčajný drevený stojan na servítky, aby vaše vianočné stolovanie bolo krajšie a scrapbookovejšie :)

V obchodoch sa dajú zohnať rôzne drevené polotovary a možno máte nejaký starší aj doma. Už si len stačí pripraviť krásny materiál a pomôcky od www.organizátorka.sk a pustiť sa do premeny ;)


POSTUP:
1. Ako prvé som si vybrala, ktoré ozdoby na projekte použijem a tie som na niektorých miestach ledabolo nafarbila bielou štruktúrovacou pastou (alebo gessom) s pomocou špajdle tak, ako vidíte na fotografii. Ihneď po natretí pastou som dané miesta jemne posypala glitrami, aby sa zachytili na paste. Takto upravené ozdôbky položíme na celofán a necháme zaschnúť. A prečo toto všetko? No predsa preto, aby vyzerali ako posypané snehom. Je to úžasný efekt, veď uvidíte potom pri výsledku ;)

Chvíľku pred tvorením som mala úraz pri príprave večere, tak si nevšímajte môj zalepený palec :D





2. Kým nám ozdôbky schnú, môžeme sa venovať stojanu. Môžeme ho natrieť farbou či natupovať – čo len chceme. Nakoľko ja mám rada prirodzenú farbu dreva, tak som ho nijak nefarbila a neupravovala. Začala som naň lepiť čipku. Lepidlo som natrela aj na odstrihnuté okraje, aby sa nestrapkali.


3. Keď som už mala ozdoby usušené, porozmýšľala som nad kompozíciou a pomaly začala lepiť. Používala som aj 3D lepiace vankúšiky, aby ploché ozdoby ako lepenkové výrezy a kartónové výseky pekne vystupovali do priestoru.


4. Drobné šišky boli veľmi dôležitým akcentom, takže som ich lepila hneď po lepenkovom domčeku a chipboarde. Počas víkendu som ich bola s priateľom nazbierať do parku, lebo som si nevedela ten stojan bez nich predstaviť. Hľadala som najmä maličké šišky, nakoľko nejde o rozmerovo veľký projekt.

Ďalej som z červenej bambuľkovej reťaze som odstrihla bambuľky a urobila som z nich bobuľky k lepenkovým listom. Rolničku som zavesila na mašličku z červeno-krémovej bakers twine šnúrky a prilepila ku kartónového výseku (drobnej vianočnej visačke).


5. Dolepila som ešte drobnosti ako hviezdičky, ďobky tekutými perlami a flitre.


6. Na stojan sa mi pýtal aj pekný slovenský nápis Šťastné a veselé Vianoce, ale na zdobenú stranu sa nezmestil. Tak som si povedala, že stojan bude obojstranne zdobený a na druhej strane bude len nápis jemne doplnený kartónovým vianočným rámikom, čipkou, lepenkovými vločkami, vysekanými hviezdičkami, flitrami a tekutými perlami.


7. Pri tomto som zdobení som postupovala naopak ako pri predošlom. Najprv som nalepila všetko na stojan a až potom som rámik natrela bielou štruktúrovacou pastou, posypala glitrami a nechala uschnúť. Je na vás, či to budete farbiť pred lepením či po lepení. Oba varianty sa pekne vydarili, i keď pri tomto druhom som párkrát nechcene zafarbila aj stojan.


A takto vyzerá výsledný vianočný stojan na servítky, ktorý bude zdobiť náš štedrovečerný stôl :) Už som doňho kúpila aj ozdobné servítky (perleťovo-biele s naembossovanými ornamentmi).








Verím, že som vás navnadila na vianočné tvorenie v predstihu, aby ste všetko načas postíhali. ;)
Pekný večer vám praje
Kristína

You Might Also Like

0 komentárov