ATC My addiction to chocolate

3/26/2014 09:52:00 PM

Ahojte všetci scrapfanúšikovia!
Rada by som sa Vám pochválila s mojimi prvými ATC kartičkami, na ktorých som pracovala posledné dni !! ;) 

V prvom rade Vám vysvetlím, čo sú to ATC karty:
"Skratka ATC znamená Artistic Trading Cards => zberateľské ručne ozdobené kartičky. Za otca tejto krásnej myšlienky, výmeny ATC, sa považuje švajčiarsky umelec Vanci Stirnemann, ktorý v roku 1996 zorganizoval prvú výmenu ručne vyrobených kartičiek na výstave v Zürichu. Od tohto momentu nastala šialená móda výmeny ATC na celom svete.

Karty ATC majú klasický rozmer zberateľských (napr. hokejových či baseballových) kartičiek, čiže 8,9 cm x 6,4 cm. NIKDY sa nepredávajú, ich putovanie je len otázkou výmeny a dohody medzi účastníkmi. Vďaka nim je možné nájsť kontakty po celom svete, vzájomne sa virtuálne a niekedy aj osobne spoznávať. A taktiež spoznávať prácu autorov kartičiek, ich rukopis. 
Obyčajne je lícna strana karty ATC ozdobená všelijako, rôznymi technikami, najlepšie takými, ktoré symbolizujú tvorbu autora. Rubná strana obsahuje kontakt na autora ATC, napr. www stránku, meno, adresu, nick alebo adresu blogu (=> kontakt - reklama). A môže obsahovať taktiež dátum výroby. Existujú aj rôzne pečiatky s kolónkami týchto údajov, ktoré sa odtlačia na rubnú stranu a len sa ručne vyplnia. Zvyčajne sa ATC nevyrábajú hrubšie ako 0,5 cm a to z dôvodu uskladňovania v albumoch s fóliovými vreckami (podobne ako pri iných zberateľských kartách). 
ATC si môžu vymeniť po dohode aj dvaja ľudia alebo nejaká skupinka, ktorá sa vopred dohodne na téme, prípadne farebnosti kartičiek a podľa počtu účastníkov výmeny sa určí koľko ATC je potrebné vyrobiť. Jeden "generál" ich zozbiera všetky spolu a rozdelí tak, aby každý účastník dostal ATC od ostatných. Pre seba si môže tiež vyrobiť do kompletky tú "svoju"." 

(Zdroj: http://www.sashe.sk/scrapatelier/journal/projekt-atc-zavislost)

Je to pre mňa veľká česť, že som mohla vyrobiť tieto kartičky pre iné scraperky (nielen) v našom design teame na www.scrapper.sk a že aj ja obdržím kartičky od nich ;). Téma Som závislá od ... ma veľmi zaujala, len som hneď nevedela, ktorú moju závislosť zvečním na kartičkách. Mám milión závislostí :D scrapbooking, Harry Potter, Alica v krajine zázrakov, šperky, vintage, kávu, jedlo, americké seriály, mačky, atď atď. Ale ktorá závislosť ma sprevádzala od detstva a stále sa len stupňuje? No predsa závislosť od čokolády :D Hneď som začala premýšľať, ako túto tému spracujem, pomohla mi aj Janka (článok, z ktorého som čerpala informácie o ATC, je jej) a ja som cez víkend úspešne dokončila mojich prvých 7 ATC kartičiek!! Skúšala som najprv nejaké návrhy a potom, keď som si už bola istá, akú chcem ich finálnu verziu, tak som sa do toho naplno pustila.


Najdominantnejším prvkom mojich kartičiek sú čokoládové bonbóniky z fima, ktoré mi vyrobila šikovná a superrýchla Katka (jej obchodík na SAShE). Bez nich by som na svoju prácu nebola taká hrdá, ako som. ;)


Verím, že scraperkám sa moje ATC budú páčiť a neviem sa dočkať ich kartičiek, ktoré určite na blogu uverejním, aby ste sa mohli pokochať. ;) 

Kristína

















You Might Also Like

4 komentárov

  1. Kartičky jsou přímo k "sežrání", Kristínko! :-))) A ty bonbónky vypadají jak "živé" :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nádherné, nádherné Kristínka!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem Vám obom veľmi pekne :) Naozaj som sa snažila a zamakala, nech sú jedinečné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. naozaj perfektné !!! :-) tie bonbóniky a to ako sa ti ich podarilo dať na kartičky ... veľmi vydarený projekt :-))) to sa museli baby tešiť, keď ich dostali.

    OdpovedaťOdstrániť